Lumilautailu

bann-55

Lumilautailu on skeittauksen ja surffauksen talvinen serkku, omaehtoinen talvilaji, jolla on suuri suosio maassamme. Harrastajamäärä on välillä kasvanut ja välillä vähentunut ja lajin organisoimattoman luonteen vuoksi harrastamäärien arviointi on myös vaikeaa. Hyvin harvat laskijat kuuluvat seuroihin. Lumilautailusta kiinnostuneita aikuisväestössä (+18v) on n. 850 000 henkilöä – nuorista aikuisista miehistä lajia seuraa joka kolmas. Sponsor Navigator tutkimuksessa (2014) suosituimpia lajeja 15-29 -vuotiaiden keskuudessa ovat jääkiekko, jalkapalloilu, lumilautailu ja formulat. Lumilautailu sijoittui seitsemännelle sijalle Taloustutkimuksen arvostetuin laji -tutkimuksessa (2014). Lumilautailu on myös menestynyt kilpalaji: 2007-2016 2 olympiahopeaa, 7 maailmanmestaruutta, 43 FIS + WST osakilpailuvoittoa ja yli 130 top 3 sijoitusta.

Suomi on erittäin menestynyt maa lumilautailussa ja maastamme on noussut useita huippulautailijoita koko maailman tietoisuuteen, kuten Lauri Heiskari, Eero Ettala, Heikki Sorsa, Enni Rukajärvi, Toni Kerkelä , Sami Luhtanen ja niin edelleen. Lajilla on siis pitkät perinteet ja vankka harrastajakunta maassamme. Monet nuoret valitsevat edelleen lumilaudan suksien sijaan sen monipuolisen temppuvalikoiman, vapauden ja rennon asenteen vuoksi ja lisäksi aikuisikään tulleet ensimmäisen sukupolven laskijat opettavat lapsensa laskemaan. Rinteissä onkin nykyään hyvin usein lumilautailijoita ikähaarukaltaan 12-45 vuotta, kaikki samoilla reileillä ja paippien hyllyillä.

Rodeo on uusi suomalainen lumilautamedia, joka perustettiin vanhan Snow Extremen jatkajaksi. Snow Extremen konsepti tuntui vanhentuneelta ja päätimme kokeilla jotain uutta, keskittyen yhä enemmän monikanavaisuuteen pelkän printin sijaan. Laadukkailla lumilautalehdillä on Suomessa pitkät perinteet ja Rodeo haluaa jatkaa tätä perinnettä kerran kaudessa julkaistavalla Yearbookilla, johon pääsevät vain kovimmat kuvat ja parhaimmat jutut.

Rodeo ei puhu mainostajista, vaan yhteistyökumppaneista. Kyse ei ole vain sivusta lehdessä, vaan kokonaisratkaisusta markkinointiasi ajatellen. Yhteistyökumppanimme näkyvät kaikessa mitä teemme ja jokainen paketti räätälöidään erikseen. Printti, tapahtumat ja netti yhdessä paketissa muodostavat vahvan kokonaisuuden, jossa viestisi tavoittaa tehokkaasti haastavan ja tavoitellun kohderyhmän.

Rodeo on Suomen lumilautaliiton virallinen julkaisu ja toteutamme lumilautaliiton kanssa yhteistyössä myös tapahtumatarjontaa Suomen lumilautakentälle. Tapahtumat ovat keskeinen osa mediavalikoimaamme, jota voidaan liittää osaksi yhteystyötä Rodeon kanssa.

Yearbook »

Rodeosnow.fi »

Mediakortit »

rodeo_kansi2

screenshot-2016-09-20-11-24-10