Suomessa kaikilla on suhde kalastukseen, sillä se on maamme suosituimpia vapaa-ajan harrastuksia. Kalastusta sanoo Luonnonvarakeskuksen tutkimuksen mukaan harrastavansa lähes 1,8 miljoonaa ihmistä. Kalastus on monelle tärkeä tapa rentoutua ja viettää laatuaikaa ystävien kanssa. Kalastus tarjoaa paljon jännittäviä hetkiä tärpin odottelusta upeisiin luontokokemuksiin. Me kerromme juuri näistä hetkistä, jotka piirtyvät verkkokalvoille ja aivojen syvimpiin sopukoihin.
Krook Media Housen omat kalastusmediat ovat Kalastus-lehti sekö verkkosivusto Kalamies.com. Oma sosiaalisen median verkostomme on yli 10 000 henkilön laajuinen. Kauttamme tavoitetaan koko kalastava kansa vauvasta vaariin.
Kalastus-lehti
KALASTUS-lehti perustettiin vuonna 2004 innokkaiden kalastuksen harrastajien toimesta, joiden mielestä Suomen kalastusmediaympäristö kaipasi uutta näkökulmaa kalastukseen.
Lehden tuore ja uudenlainen ote takasi heti alkumetreiltä huiman suosion sekä nosti lehden puheenaiheeksi. Mikä parasta, lehti on tänäkin päivänä entistä odotetumpi lukupaketti tuhansille kalastuksen harrastajille kautta Suomen.
KALASTUS-lehdessä kirjoittavat maamme eturivin kalamiehet kuten Ari Paataja, Niko Satto, Kari Lossi, Aki Janatuinen, Peter Lahti, Mikael Sarelin, Ari Laine ja Janne Koivisto. Lisäksi pohjoismaisessa yhteistyöverkostossamme ovat edustettuina mm. Tanskan suurin kalastuslehti Fisk&Fri ja Ruotsissa teemme yhteistyötä Fiske-Feberin entisen päätoimittajan Jörgen Larssonin kanssa.
Käsittelemme aiheita eri kalalajien pyytämisestä ruokavinkkien ja veneiden kautta kalastuksen eettisiin kysymyksiin sekä vesistöjen suojeluun. Lehti on saanut paljon tunnustusta ekologisen kalastuksen puolestapuhujana ja on palkittu muun muassa Suomen Haukiseuran Vuoden Haukiteko -palkinnolla jutuistamme hauen vapautuskulttuurin puolesta jo vuonna 2005.
Edelläkävijän maine velvoittaa meitä olemaan aina askeleen edellä ja luomaan puheenaiheita kalastusta harrastavien ihmisten keskuuteen, tästä esimerkkinä Jasper Pääkkösen hankkeiden määrätietoinen tukeminen.
KALASTUS-lehti painetaan korkealuokkaiselle ja paksulle paperille. Muhkea 30 000 kappaleen painos jaetaan lukijoille 200 jakelupisteen kautta ympäri Suomen. Lehteä on myös mahdollisuus tilata halutessaan kotiinkannettuna. Tilaajakanta on pyörinyt vähän yli tuhannessa tilaajassa, mikä on huomattava luku ilmaisjakelulehdelle.
KALASTUS-lehden kautta tavoitetaan keskimäärin 100 000 kalastuksen harrastajaa ja reippaasta ulkoelämästä pitävää noin 18-35-vuotiasta pääosin miespuolista lukijaa.
KALASTUS-lehti on oiva media tuoda tuotteita ja palveluita näkyville uskottavassa näyttävässä lehdessä. Lehden sanalla on painoarvoa ja sitä luetaan aina yhtä intohimoisesti.
Ensisijainen kohderyhmä:
Kalastuksesta ja outdoor-elämäntavasta kiinnostuneet ostovoimaiset 25-45-vuotiaat
Toissijainen kohderyhmä: Kalastusta harrastavat nuoret ja eläkeläiset
Painos 30.000 kpl. (Erämessu-numero 35.000 kpl)
Katso jakelupisteet TÄÄLTÄ
Kalamies.com
Kalamies.com ja Kalastus-lehti toimivat saumattomassa yhteistyössä. Yhdistämällä verkon ja lehden saat viestisi tehokkaammin perille. Vuonna 2023 sivustolla vieraili lähes miljoona yksilöityä käyttäjää ja siellä oli yli 24 miljoonaa sivulatausta.
Ilmoitusmyynti
Jerker Krook | jerker.krook@krookmedia.fi | puh. +358 40 566 3035
Antti Zetterberg | antti.zetterberg@krookmedia.fi | puh. +358 50 569 5725
Tarkemmat tiedot ja kauden julkaisuaikataulun löydät TÄÄLTÄ
Lehden tekniset tiedot
Koko: 210 x 280 mm (+3mm leikkuuvara)
Aineistomuoto: PDF
Katso tekniset tiedot tarkemmin TÄÄLTÄ
Toimitus
Antti Zetterberg, päätoimittaja
Ari Paataja
Mikael Sarelin
Niko Satto
Kalastus-lehden tilaus
22€ / 4 numeroa (Kestotilaus). Mailitse osoitteesta: tilaajapalvelu@atex.com
Kalastukseen liittyviä avainlukuja
- 1,8 miljoonaa harrastajaa, 82 000 todellista fanaatikkoa, 218 000 aktiivikalastajaa, loput mökki- tai satunnaiskalastajia
- 35% naisia, 25% alle 18 v, 11 % yli 64 v
- 918 000 vapakalastajaa, 114 000 verkko- ja katiskakalastajaa, 741 000 ”sekakalastajaa”, 231 000 soutajaa
(Lähde: Ilkka Mäkelä, RKTL 2010)